Selamat Melayari Blog Ini...dan ...Sampaikanlah Ilmu Walaupun Sebaris Ayat

Carilah ilmu walau di mana jua kita berada dan kemudian sampaikanlah pula kepada orang lain kerana apabila kita mati kelak, tiada apa yang dapat membantu kita, melainkan 3 perkara dan salah satu darinya adalah ilmu yang diperoleh,diguna dan dimanfaatkan pula oleh orang lain...Selamat...

Wednesday 15 August 2012

Pengumuman PBS

Pengumuman PBS Sekejap Ya...

Saya ambil kesempatan ni nak wat pengumuman tentang PBS Sem 2 & 4 ya...
Minggu depan semua guru pelatih semester 2 & 4 akan turun ke sekolah untuk menjalani PBS selama seminggu, mulai 13 - 17 OGOS 2012.
Namun begitu kebanyakan sekolah akan bercuti pada Khamis dan Jumaat sempena Hari Raya Aidilfitri.
Oleh kerana sekolah bercuti, maka secara tak langsung, anda jugak akan bercuti. Tiada tempoh gantian bagi cuti tersebut.
Oleh yang demikian, anda dinasihati menggunakan sepenuhnya masa yang ada selama 3 @ 4 hari di sekolah tersebut untuk mendapatkan maklumat berkaitan tugasan yang diberikan oleh para pensyarah.

Ok...selamat menjalani PBS, selamat meneruskan ibadah puasa, selamat pulang ke kampung, berhati-hati di jalan raya dan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI....dalam masa yang sama jangan lupa mana-mana tugasan yang diberikan oleh para pensyarah kepada anda..

Bagi pelajar PGSR, internship akan berjalan tidak lama lagi. Ada pelajar yang menghubungi saya samada anda perlu mengajar atau tidak sewaktu internship ni berlangsung. Jika anda rujuk kepada panduan yang diberikan, jelas dalam Perkara 3 bahawa ketetapan sama ada perlu mengajar atau tidak terletak kepada Guru Besar dan pihak pengurusan sekolah. Oleh yang demikian, jika anda diarahkan untuk mengajar, maka terimalah dengan hati terbuka kerana ini sebahagian daripada t/jawab anda. Ingat....belajar hanya sambilan, tugas hakiki perlu diutamakan...

Jangan lupa kembali ke IPG setelah semua selesai nanti...

No comments:

Post a Comment